خبرگزاری فرانسه بختیاردو هفته مهلت خواست وگفت

 

خبرگزاری فرانسه بختیاردو هفته مهلت خواست وگفت
شاه میرود اما بازگشت معلوم نیست
نیوریورک-یونایتدپرس-نیویورک تایمز در آخرین شماره خود از قول شاپور بختیار نخست وزیر ایران نوشت : شاه تا روز 5شنبه هفته جاری ایران را ترک خواهد کرد در غیاب او یک شورای نیابت سلطنت وظایف او را به عهده خواهد داشت بختیار در این مصاحبه که یک ساعت به طول انجامید این گزارش ها را رد کرد که فرماندهان ارتش در نظر دارند شاه را در قدرت نگه دارند اما در عین حال گفت در صورت شکست و ناکامی کابینه او یک کودتای نظامی امکان پذیر خواهد بود .
نخست وزیر ایران که در پی 14 ماه آشوب و بحران قدرت را به دست گرفته است ضمن اشاره به قطع صادرات نفت تصویر تیره ای از اوضاع آینده اقتصادی کشور ترسیم کرد و اضافه نمود که دریافت وام از غرب امری ضروری خواهد بود .
بختیار گفت : در حال حاضر همه چیز متوقف است و تا زمانی که ما صادرانت نفت خام را از سر بگیریم ضروری است که وامی از امریکا و یا کشور های اروپایی دریافت کنیم برای مدت زمانی به اقتصاد در هم شکسته خود سر و سامان بخشیم.
بخنیار در مصاحبه با نیویورک تایمز اعلام کرده است که اگر فقط دو هفته آرامش نسبی برقرار شود وی خواهد توانست ضمن شروع مجدد تولیدات صنعتی در عین حال قرار و مدار های تازه ای با اعتصاب کنندگان به عمل آورد نخست وزیر ایران قول داد برا ی یکپارچگی ایران بجنگد و تاکید کرد من به هیچ وجه زیر بار تجزیه ایران نخواهم رفت .
بختیار در پایان گفت نسبت به کسی که وحدت ویکپارچگی ایران را  تهدید کند بی رحمانه عمل خواهد کرد.
 
بازگشت شاه نا معلوم است 
پاریس – خبرگزاری فرانسه-شاپوربختیارنخست وزیر ایران اظهار داشت که شاه تا چند روز دیگر از کشور خارج خواهد شد اما در اوضاع و احوال کنونی نمیتواند بگوید که خواهد توانست به ایران بازگردد یا خیر؟
نخست وزیر ایران که در گفت و شنودی با تلویزیون فرانسه شرکت کرده بود افزود: باید دید که در غیاب شاه چه وضعی پیش خواهد آمد و ما چگونه خواهیم توانست در چهارچوب قانون اساسی ضوابط را از راه های قانونی و دموکراتیک محترم بشماریم.
بختیار در پاسخ سوال مربوط به بازگشت حضرت آیت الله خمینی به ایران گفت کسی نمی تواند به حضرت آیت الله خمینی بگوید که به ایران یایند یا نیایند و این خود ایشان هستند که تصمیم می گیرند به ایران بازگردند یا به اقامتشان در خارج ادامه دهند به موجب قانون ایشان یک ایرانی و یک شخصیت مذهبی بسبیار بلند پایه و مورد احترام هستند بنابر این می توانند هر وقت و هر طور که مایل باشند به وطنشان بازگردند.
بختیار در پاسخ این سوال که آیا می تواند وظیفه ای را که در مقام نخست وزیری به عهده دارد بدون کمک راس شیعیان ایران انجام دهد گفت : من بهترین روابط ممکنه را با مذهب دارم و امیدوارم این فرصت را داشته باشم که تا آنچه را که قادر به انجام آن هستم نشان دهم و امور اقتصادی و اجتماعی کشور را تحت نظم در آورم
نخس وزیر ایران در پایان گفت: در هر حال به وظیفه میهنی خود عمل خواهد کرد شاه می رود بی نظمی و هرج و مرج روی خواهد داد تا ببینم چه پیش بیاید.      
تنظیم و تفسیر و نگارش:رضا معصومی
روزنامه اطلاعات24 دی ماه 1357

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : | | نویسنده : رضـــــا مـــعـــصـــومــی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • پیروان
  • تراکتور دوسلاری
  • داده پردازی سیناد
  • بازار سی صد و سیزده